Een snelle spierontwikkeling realiseren


Iedereen die naar een sportschool gaat, gaat ernaartoe om of spiermassa te kweken of om gewicht te verliezen. Eigenlijk is het dus aankomen of afvallen. Het zijn hierbij de dames die graag gewicht willen verliezen en mannen die spiermassa willen kweken. Het is goed om te ontdekken wat er allemaal mogelijk is in een sportschool.

Als je spiermassa wilt kweken dan is het belangrijk om goed te eten, voldoende te slapen en volop te trainen! Zorg ervoor dat je veel setjes en herhalingen doet bij iedere spiergroep. Wissel voldoende af met het trainen van je spiergroepen. Geef je spieren rust en de tijd om te herstellen (en dus te groeien). Eet ook op de juiste manier. Eet voldoende eiwitten en slaap iedere nacht acht uren. Herstellen is het belangrijkste voor de spieren om spiermassa te kweken.

moderne sportschool

Een goed trainingsschema is het halve werk

Voor iedereen kan het trainingsschema verschillend zijn. Het is belangrijk om iedere keer bij te houden hoeveel herhalingen en setjes je doet bij welk gewicht. Hierdoor kun je iedere keer wanneer je een specifieke spiergroep traint je grenzen gaan verleggen. En dat hoeft niet met tientallen kilo’s tegelijk te gebeuren. Iedere week een kilootje erbij is al een zeer goede vooruitgang. Het gaat erom om je lichaam steeds uit te testen en om je grenzen te verleggen. Hierdoor zal je nog meer gaan genieten van je lichaam en het trainen.

Supplementen en spiermassa opbouwen

Voor het gebruiken van supplementen zal je lichaam helpen om spiermassa te kweken. Je lichaam zal steeds sterker worden en je helpen om te groeien. Ook kun je wat creatine gaan gebruiken of andere supplementen om de spiermassa nog sneller te laten groeien.

 

Een snelle spiergroei realiseren

gespierde man die een halter optiltVoor een snelle spiergroei is het goed om een aantal zaken te doen. Ten eerste is het natuurlijk voldoende trainen om je spieren groter te laten worden. Daarnaast moet je voldoende rust nemen om je spieren te laten herstellen. Als je aan het trainen bent dan maak je namelijk kleine scheurtjes in de spieren en bij het herstellen hiervan ontstaat er meer spiermassa. Ook is het belangrijk om voldoende eiwitten te eten. Je kunt hiervoor zelfs extra eiwitshakes gaan gebruiken.

Meer trainen voor een snelle spiergroei

Het is goed om een trainingsschema te hebben waardoor je vier tot zes keer per week traint. Je moet niet iedere keer dezelfde spiergroep gaan trainen om zo een rustmoment in te bouwen. Houdt een minimum van een rustdag aan, voordat je de spiergroep nog een keer gaat trainen. Maak een goed trainingsschema en houd ook bij wat je voortgang is iedere week. Hierdoor krijg je meer motivatie. Vergeet niet een warming up te doen!

De voeding om je spieren te laten groeien

Een snelle spiergroei is mogelijk door de juiste voeding te eten. Kies voor minder verkeerde vetten en voor meer eiwitten. Eet 1,4 tot 1,8 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht. Een man van 80 kilo moet bijvoorbeeld 120 tot 150 gram eiwitten eten voor een snelle spiergroei. Eet wat meer kwark, kies voor een eiwitshake, eet meer eieren en een groot stuk vlees. Eet ook meer noten als tussendoortje. Vermijd teveel koolhydraten.

Spieropbouw, hoe werkt dat

Veel mensen die beginnen met fitnessen doen dit vooral om spieropbouw te realiseren. Echter is dit vaak niet alleen te bereiken door de juiste krachttrainging uit te oefenen. Uiteraard is het uitvoeren van de juiste krachttraining wel van groot belang. Ook de voeding is erg belangrijk voor spieropbouw. Door middel van het selecteren van de juiste voeding beschikt je lichaam over de voedingsstoffen die het nodig heeft om de spieren van energie te voorzien. De krachttraining begint dus al thuis in de keuken.

Allereerst is het van belang om je energiebehoefte te berekenen. De energiebehoefte die je nodig hebt is het aantal calorieën om op gewicht te blijven. Wil je afvallen, dan zal je iets onder je behoefte moeten zitten. Als je wilt aankomen iets daarboven. Het is van belang dat de calorieën die je binnenkrijgt over de juiste voedingsstoffen beschikken. Vaak gaat het bij spieropbouw om de stoffen eiwit, vet en koolhydraten. Op het moment dat je deze voedingsstoffen in de juiste combinaties binnen krijgt ben je in staat spieren op te bouwen tijdens de training. Vaak vind je deze voedingsstoffen in gezonde voeding, zoals zalm, kip, havermout en groente en fruit. Daarnaast is het ook belangrijk om voldoende water te drinken. Hierdoor worden alle stoffen door je lichaam vervoerd en blijft ook je vochtbalans op peil. Dit is van groot belang omdat je vaak tijdens de training veel vocht verliest.

 

 

Om spieren op te bouwen moet je iets meer calorieën binnen krijgen dan dat je energiebehoefte nodig heeft. Wanneer je de extra calorieën goed in balans houdt is je lichaam in staat om spieren op te bouwen zonder al te veel vet op te slaan. Als je veel meer gaat eten is je lichaam vaak niet meer in staat om alle extra calorieën tot spieren om te bouwen, hierdoor kom je naast spieren ook veel vetmassa aan. Dat is vaak niet het doel dat veel mensen voor ogen hebben. Ook te weinig calorieën boven je behoefte eten is niet altijd even verstandig, hierdoor gaat de spieropbouw erg langzaam en boek je weinig zichtbare resultaten.

Wanneer je voor een langere tijd spieropbouw hebt gerealiseerd is het tijd om je spieren zichtbaar te laten worden. Hierbij ga je onder de energiebehoefte zitten met je voeding waardoor je vet verliest. Echter is het van belang om niet al te weinig calorieën binnen te krijgen, dan verlies je naast vet ook je opgebouwde spiermassa. Dat is in deze fase juist niet de bedoeling. Hierbij wil je de spieropbouw behouden, maar toch wat vet verliezen zodat je spieren beter zichtbaar worden.

 

Supplementen

pillenHet is niet altijd haalbaar om alle voedingsstoffen die je nodig hebt om zo goed mogelijk spieren op te bouwen alleen uit je voeding kunt halen. Om toch aan de juiste hoeveelheid voedingsstoffen te komen kun je daarom ook enkele supplementen aan je dieet toevoegen. Let er wel op dat supplementen alleen dienen als aanvulling, en zijn ze geen vervanging van je gezonde voeding. Supplementen die veel worden gebruikt zijn eiwitten en creatine. Het voordeel hiervan is, is dat deze stoffen ook zelf door je lichaam aan worden gemaakt. Hierdoor help je het natuurlijke systeem een beetje en komen er vrijwel geen bijwerkingen kijken bij het gebruik van supplementen. Door een eiwit shake te nemen krijg je gelijk een grote hoeveelheid eiwitten binnen. Deze spreek je tijdens de training weer aan, waardoor de spieropbouw sneller verloopt. De kosten zijn goed te overzien en het is een ware aanvulling op je actieve sport stijl. Snel spieren groeien en supplementen is de juiste combinatie.